Sunday, May 15, 2011

Melayu Pemalas?

Salam,
Kalau Dr. M cakap "Melayu Mudah Lupa",
Kalau Aku pulak Cakap "Melayu Pemalas".
Kaw-Kaw Aku kutuk Bangsa Aku Sendiri.
Kenapa AKu Cakap Melayu Pemalas?
Sebab Melayu SUka Buat Kerja Senang-Senang Jer,
Tak Caya?

Scene 1:

Berita Tv 300: Harini Kerajaan Mengumumkan Kenaikan Harga Minyak.
Ahmad: Cela@$, bA#@, Punya Kerajaan, Ko Ingat Kitorang Ni Kaya Raya Ker Macam Korang, Siot Betul Minyak Naik Harga Lagi!
Ibu: Ahmad, Pergi Kedai Jap, Belikan Cili Sos, Abahko Balik Nanti Nak Makan Chicken Chop Tak Ader Cili Sos Pulak, Mengamuk Orang TUa Tu!
Ahmad: Ala Mak! Orang Malas Arr, Mak Jer Lah Pergi Sendiri! Orang Penat Ni....
Ibu: Ala Mad, Bukan Jauh Mana Pun Kedai Tu, Tak Sampai 5 minit Jer pun Kalau Jalan Kaki, Kalau Naik Basikal 2 mINIT jER, kALAU nAIK mOTOR 1 Minit Jer Pun. Nanti Ibu Bagilah Upah.
Ahmad: Yerlah2...

Lalu Ahmad Pun Pergi Ke Kedai MemBeli Cili SOs Untuk Abahnya Dengan Menaiki Motor.

___________________________________________________________________________________

Teringat Zaman Masa Aku Habis Sekolah Dulu, Bila Dah Dapat Lesen Kereta,
Abis Aku Tinggalkan Basikal Aku,
paDahal Dari Zaman Sekolah Rendah,
Sampailah Zaman Sekolah Menengah,
Basikallah Pengangkutan Harian Aku,
Bila Dah Dapat Lesen Kereta,
Basikal Pun Tak Nampak,
LAstkali Basikal tu Jadi Besi Buruk,
Tapi Semalam Aku Gi Hantar Repair,
Kenalah Dalam Rm85,
Abis Duit Aku,
Tapi Prestasi Basikal Tu dah Tak Maccam Dulu,
Maklumlah Dah Lama Tak Guna,
Baru Kayuh Dari Rumah SAmpai Hospital Banting,
Dah Tercungap-cungap,
(padahal Diri Sendiri Yang Dah Tak Larat Bawak Basikal, Nak Salahkan Basikal Pulak)
Hahaha....
Dua-Dua Pun Memainkan Faktor Pulak,
Nak Beli Basikal Barulah. =)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

disable

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme