Wednesday, November 24, 2010

Bersyukurlah Dengan Apa Yang Kita Ada

Asalamualaikum,
Lama Sangat-Sangat Dah Tak Update Blog,
Terasa Berat Tangan Ni Nak Klik Link Ke Blog,
Terasa Berat Tangan Ni Nak Taip,
Banyak Sangat Kerja Kene DIselesaikan,
Terasa Berat Beban Yang Dipikul,
Semua Mengharapkan Pada Aku,
Semua Kerja, Perancangan, Idea dan Lain-Lain Aku Kena Bagi,
Tapi Takpa,
Aku Sahut Segala Cabaran Yang Datang,
Embrace Your Dream,
And No Matter What Happen,
Protect You Honor.
InsyaALLAH.


Apa KEs Tajuk Dengan Jalan Citer?
Macam Lain Jer,
ENtah, AKu Main Petik Jer Tajuk Arini,
Apa Yang AKu Nak Citer Sebenarnya Tentang Pengalaman AKu Masa Follow Sepupu AKu Mendaftar Kat U Dia Isnin Lepas,
Boleh Kata U Terbaik Gak Lah,
Kos AKu Belajar Untuk DIploma Bila Ditolak Tambah Dalam RM3000 Ja,
DIa Punya KOs FOr Degree Bila DItolak Tambah Adalah Dalam RM81000,
Pergh, Berpuluh Kali Ganda Dari AKu,
Mesti U tu Standard Antarabangsakan,
System DIa Mesti Canggih,
Bangunan Fakulti Dia PERGH!!
Sampai TIngkat 16,
AKu Kat Penang Paling Tinggi Pun TIngkat 8 Ja,
U Dorang SIap Ada Kolam Renang,
AKu Kat Penang Ada Kolam Kumbahan Ja,
Mantap Gila U Dorang,
Tapi Apa Pun AKu Tetap Respect UiTM,
Sebab System Yang Dorang GUna,
Memang MANTAP!
Tak Caya???
Moh AKu Bagitahu,

Daftar Sem 1:
Masa AKu Sem 1 Dulu,
AKu Sampai Penang,
Depan2 Pintu Pak Guard,
Ada ABang2 Senior DUk Bagi Kunci Bilik Kolej+Borang2 Dalam SAtu File.
Senang Kan,
SAmpai Kolej,
Terus Naik Bilik, Simpan-simpan Barang,
Isi Borang,
Siap Isi Bagi Kat Abang Senior Yang TUnggu Dekat Depan LIft.
Serius Senang GIla Sistem Yang DOrang Pakai,
Tak Payah Nak Tunggu Lama-Lama,
Sampai-Sampai Terus Dapat Bilik.
Lepastu Sampai Minggu Mesra Siswa,
Minggu Orentasi,
Masa Dalam Minggutu Lah Kitorang Daftar COurse, Fakulti dan Lain-Lain.
Yuran Bayar Bank-in Ja,
Sangat-sangat Mudah.


Daftar Sem 2-6:
Dah Lepas Sem 1,
Kene duduk Luar,
Sebab Kolej Tak Dapat Tampung Student,
Masatu Cuma Ada 2 Kolej Ja,
Kolej Zamrud (laki) dan Kolej Baiduri (wanita),
Ada Lagi Satu Kolej Mutiara (laki,wanita),
Tapi Kolej Ni Kat Luar Kampus,
Kat Pangsapuri Pauh Apa Tah Nama Tempat Tu,
Tapi DUduk Umah Sewa LAgi Best,
Bebas,
Masa FInal Sem 1,
Kena Buat Pre Registration,
Buat Online Je Pun,
Pre Registration ni Untuk Daftar Course2 Sem Depan,
Selalunya Dah SIap DiDaftarKan, Tinggal Pilih Kumpulan Ja,
Sangat-Sangat Mudah,
Itu Pun Ramai Yang Complain!
Dah ABis Final,
TIme Cuti Result Kuar,
Sangat-Sangat Mudah,
Online Jugak,
Just Masuk Id n Password,
Tekan Kat Link Result,
Itu pun Ramai Gak Complain Sebab Masatu Sistem Selalu Down,
Yerlah Berjuta Student UiTM nak Tgk Result Masatu,
Sabar Sudah,
Dua Hari Sebelum Start Kuliah,
Kena Gi Daftar Kat Kampus,
Pun Mudah,
Amek Borang,
Isi Borang,
Lepastu Pergi Ke Kaunter Berkenaan,
Dapatkan Cop,
Dan SIap!
Sangat-Sangat Mudah,
Pun Ada Yang Complain Lagi!
Yuran Bayar Pakai Bank-In Ja,
Mudah Sangat-Sangat,
Kalau Ada Amek PTPTN,
AUTOMATIK Potong,
Tu pun Ada Gak Komplain Bila PTPTN tak Auto Potong,
Katanya Tak Da Masa GI Bank!
Ni Yang AKu Cakap,
Tak Reti Nak Bersyukur,
Bayar Yuran Dah Murah,
Register Dah Senang,
Apa Lagi Yang Tak Cukup?

Tu U Sepupu Aku,
Bayar dah Berpuluh RIbu,
Nak Daftar Punyalah Payah,
Nak Amek Result, Pergh!
Kalau Nak Amek Result,
Kene Langsaikan Yuran Sem Lepas DUlu,
Lepas Dah Langsai, Kene Activatekan ID,
Dah Activate baru Boleh Amek Result,
Bunyik Mudah Kan,
Tapi Serius Susah,
Yang Nak Amek Result Bukan SOrang Dua,
Beribu-Ribu Yang Nak Amek Pada Satu Masa,
AKu Ingatlah Kawan Sepupu Aku Amek No. Kat Bahagian Account tuk Langsaikan Hutang+activatekan Id,
Dari Jam 10 Dia Amek No. Sampai Jam 2 Tak Dapat Mask Lagi.
AKu Dgn Sepupu Masatu Perjalanan Dari Penang,
Kitorang Sampai Situ Pun DIa Tak Selesai Lagi,
Last Kali DIa BAgi No. Dia Kat Kitorang,
Kotorang Sambung Tunggu Sampai 3.30ptg.
Bayangkan No. Amek Jam 10, Jam 3.30 Baru Sampai Giliran,
Dah TU Baru Boleh Amek Result.
Semua Buat Manual,
Leceh Kan,
So Pada Rakan-Rakan Dan Pada Diri Sendiri Jugak,
Bersyukurlah Dengan Apa Yang Kita Ada.
SALAM.

p/s: Gamabar Credit To Uncle Google.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

disable

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme